Mediji o nama - IZI do potpora

Mediji o nama

Predstavljamo dvije izvrsne aplikacije Grada Zagreba

OBJAVLJENO: 22-05-2017

Predstavljamo dvije izvrsne aplikacije Grada Zagreba

Aplikacija „IZI DO POTPORA“  je prvi i jedini online konzultant u Republici Hrvatskoj. Ideju za aplikaciju razvila je konzultantica Tanja Kovačević, prvenstveno kao pomoć poduzetnicima izgubljenima u bespuću interneta te nedovoljno vidljivim natječajima i javnim pozivima za povlačenje bespovratnih sredstava iz EU i nacionalnih fondova te lokalnih proračuna i potpornih institucija. Ovom aplikacijom rješava se evidentan problem na tržištu jer objedinjuje sve natječaje na jednom mjestu. Aplikacija također omogućuje korisnicima da provjere koji natječaj je primjeren za njihovu ideju odnosno projekt, te mogu provjeriti spadaju li u prihvatljive prijavitelje u smislu aktivnosti i samog projekta. Korisnici mogu putem aplikacije izračunati sami za sebe bodovanje po pojedinom EU natječaju i automatski dobivaju poziv konzultanta u vezi same prijave na natječaj.

Aplikacija se može pronaći na www.izidopotpora.hr

Grad Zagreb i Obrtnička komora sufinancirali su izradu aplikacije,  a za sve poduzetnike Grada Zagreba godinu dana aplikacija će biti potpuno besplatna.

Preuzeto sa: http://www.regea.org 

 

Zagreb odobrio novih 1459 potpora obrtnicima

Autor HINA

18. 05. 2017. 12:36

Aplikaciju “Izi do potpora” na jednom mjestu objedinjuje sve natječaje i javne pozive za povlačenje bespovratnih sredstava iz EU i nacionalnih fondova te lokalnih proračuna i potpornih institucija. Razvila ju je konzultantica Tanja Kovačević, a omogućuje korisnicima da provjere koji natječaj je primjeren za njihovu ideju, odnosno projekt te mogu provjeriti spadaju li u prihvatljive prijavitelje u smislu aktivnosti i samog projekta.

Korisnici mogu putem aplikacije izračunati sami za sebe bodovanje po pojedinom EU natječaju i automatski dobivaju poziv konzultanta u vezi same prijave na natječaj.

Grad Zagreb i Obrtnička komora sufinancirali su izradu aplikacije, a za sve zagrebačke poduzetnike će biti potpuno besplatna godinu dana.

Zagrebački gradonačelnik rekao je da se radi o inovativnoj aplikaciji vrijednoj 700.000 kuna kojom se diže transparentnost rada Gradske uprave i koja će pomoći 35.000 zagrebačkih poduzetnika.

Predsjednik Obrtničke komore Mirza Šabić ustvrdio je da su ova dva projekta novi korak za svakog obrtnika, posebno za one tradicijske obrte, koji su u fazi da ih ljudi pomalo zaboravljaju. 

Preuzeto sa: http://www.nacional.hr 

 

REKORDAN BROJ POTPORA: Predstavljeni novi projekti za poticanje poduzetništva na području Grada Zagreba

 

Autor Zita Žunec Zoretić

18/05/2017

92 milijuna kuna iznosi investicija koju je Grad Zagreb u zadnjih je deset godina dao kroz program poticanja obrta i zanata, naročito deficitarnih zanimanja. Ove godine odobreno je novih 1. 459 potpora u iznosu od 23, 6 milijuna kuna, što je do sada najveći iznos dodijeljen kroz potpore.

– Tom mjerom sačuvali smo 4. 253 radnih mjesta. Zagrebački obrtnici, njih skoro 13 000, zapošljavaju nešto više od 20 000 ljudi. Bez Zagreba ne bi bilo obrtnika, a bez obrntika ne bi bilo Zagreba- ističe zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.

Osim kroz financijske potpore, Grad Zagreb i kroz dva nova projekta koja su nastala u suradnji s Obrtničkom komorom, potiče i olakšava rad poduzetnicima. Prvi od njih je portal Zagrebcrafts koji omogućava poduzetnicima da brže i lakše prezentiraju svoje proizvode ne samo na hrvatskom već i na svjetskom tržištu.

Drugi projekt je aplikacija Izi do potpora, koju je razvila konzultantica Tanja Kovačević, prvi je i jedini online konzultant u Republici Hrvatskoj, a njegova zadaća je poduzetnicima olakšati traženje i pristupanje natječajima za sredstava iz Europske unije.

– Puno poduzetnika došlo je i pitalo gdje mogu vidjeti natječaj na koji mogu aplicirati, bilo je slučajeva da su čuli za određeni natječaj dva mjeseca nakon što je ovaj završio.Poanta je u tome da vi na vrijeme možete vidjeti koji su natječaji u najavi, potom taj natječaj označite i dolaze vam notifikacije samo za taj njega- kaže Tanja Kovačević, autorica aplikacije.

Aplikacija je za sve poduzetnike Grada Zagreba narednih će godinu dana biti u potpunosti besplatna,a može se preuzeti na http://izidopotpora.hr.

Preuzeto sa: https://www.zagrebancija.com

 

Predstavljeni novi projekti namijenjeni poduzetnicima i obrtnicima Grada Zagreba

Objavljeno 18. 5. 2017.

"Polazeći od pretpostavke da Gradska uprava ima dvije temeljne zadaće, a to je biti servis građanima i biti logistika poduzetnicima, Grad Zagreb je u zadnjih 10 godina obrtnicima dodijelio više od 5.100 potpora u iznosu od oko 68,7 milijuna kuna čime je značajnom broju obrtničkih radionica omogućen opstanak, zadržavanje zaposlenih kao i prijenos obrtničkih znanja i vještina na nove naraštaje", naglasio je gradonačelnik te dodao kako je na ovogodišnjem natječaju zaprimljeno 1.636 zahtjeva za dodjelu potpora te je odobreno novih 1.459 potpora u ukupnom iznosu od 23,6 milijuna kuna što je ujedno najveći broj odobrenih potpora i najviši ukupni iznos do sada.
"Ovi podaci pokazuju iznimno veliki interes obrtnika za ovakvom podrškom Grada, čime je omogućeno očuvanje 4.253 radna mjesta . Gledano zajedno sa ovogodišnjim potporama Grad je obrtnicima kroz ovu mjeru dodijelio do sada više od 92 milijuna kuna potpora.  Bez obrtnika ne bi bilo Zagreba, niti bi Zagreba bilo bez obrtnika", zaključio je gradonačelnik.

Aplikacija IZI DO POTPORA je prvi i jedini online konzultant u Republici Hrvatskoj. Ideju za aplikaciju razvila je konzultantica Tanja Kovačević, prvenstveno kao pomoć poduzetnicima izgubljenim u bespuću interneta te nedovoljno vidljivim natječajima i javnim pozivima za povlačenje bespovratnih sredstava iz EU i nacionalnih fondova te lokalnih proračuna i potpornih institucija. Ovom aplikacijom rješava se evidentan problem na tržištu jer objedinjuje sve natječaje na jednom mjestu. Aplikacija također omogućuje korisnicima da provjere koji natječaj je primjeren za njihovu ideju odnosno projekt te mogu provjeriti spadaju li u prihvatljive prijavitelje u smislu aktivnosti i samog projekta. Korisnici mogu putem aplikacije izračunati sami za sebe bodovanje po pojedinom EU natječaju i automatski dobivaju poziv konzultanta u vezi same prijave na natječaj. Aplikacija se može pronaći na http://izidopotpora.hr i aktivna je od 18.svibnja 2017. Grad Zagreb i Obrtnička komora sufinancirali su izradu aplikacije, a za sve poduzetnike Grada Zagreba godinu dana aplikacija će biti potpuno besplatna.
Također, pročelnica Jozić spomenula je i vrlo dobre rezultate koji su postignuti na nedavno završenom Zagrebačkom obrtničkom sajmu –REZULTATI ANKETA.

Tekst je preuzet s web stranice zagreb.hr.

 

Grad Zagreb i Obrtnička komora Zagreb predstavili nove projekte

ODOBREN REKORDAN BROJ POTPORA ZA OBRTNIKE

 

APLIKACIJA IZI DO POTPORE

S ciljem što lakšeg pristupa obrtnika i poduzetnika informacijama o projektima koji se financiraju od strane EU fondova, pokrenut je projekt „Izi do potpore“ .  Ideju za aplikaciju razvila je konzultantica Tanja Kovačević, koja je okupljenima prezentirala mogućnosti aplikacije. Projekt je zamišljen kao web aplikacija koja će obavještavati obrtnike i poduzetnike o svakom novom natječaju te putem koje će dobiti uvid u sažetak natječaja. Ova aplikacija omogućit će obrtnicima lakši pristup informacijama o tome kako funkcioniraju EU i nacionalni fondovi. Također, ukoliko žele aplicirati na taj natječaj, aplikacija će ih voditi u daljnje faze kako bi bili sigurni da su prihvatljivi prijavitelji te kako bi sami mogli proširiti svoje poslovanje uz pomoć EU i nacionalnih fondova.  Grad Zagreb i Obrtnička komora Zagreb sufinancirali su izradu aplikacije, a za sve poduzetnike Grada Zagreba godinu dana aplikacija će biti potpuno besplatna. Aplikacija je aktivna i  možete ju pronaći na http://izidopotpora.hr

Prezentaciju koja opisuje projekt možete pronaći u prilogu. 

   
Prilog Veličina
Datoteka Izi do potpora_prezentacija.pptx 1.48 MB

Preuzeto sa: http://www.okz.hr

 

Zagreb odobrio novih 1459 potpora obrtnicima u iznosu od 23,6 milijuna kuna

PODUZETNIK18.5.2017.13:50 

Korisnici mogu putem aplikacije izračunati sami za sebe bodovanje po pojedinom EU natječaju i automatski dobivaju poziv konzultanta u vezi same prijave na natječaj.

Na ovogodišnjem javnom natječaju za financijsku potporu zagrebačkim obrtnicima zaprimljeno je 1636 zahtjeva te ih je odobreno 1459 u iznosu od 23,6 milijuna kuna, što je ujedno najveći broj odobrenih potpora i najviši ukupni iznos do sada, istaknuto je u četvrtak na konferenciji za novinare u Gradskoj upravi.

"Zagreb je u zadnjih deset godina obrtnicima dodijelio više od 5100 potpora u iznosu od oko 68,7 milijuna kuna, a zajedno s ovogodišnjim potporama dodijeljeno je više od 92 milijuna kuna potpora", kazao je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.

Naglasio je da je ovime je omogućeno očuvanje 4253 radna mjesta.

 

Aplikaciju "Izi do potpora" na jednom mjestu objedinjuje sve natječaje i javne pozive za povlačenje bespovratnih sredstava iz EU i nacionalnih fondova te lokalnih proračuna i potpornih institucija. Razvila ju je konzultantica Tanja Kovačević, a omogućuje korisnicima da provjere koji natječaj je primjeren za njihovu ideju, odnosno projekt te mogu provjeriti spadaju li u prihvatljive prijavitelje u smislu aktivnosti i samog projekta.

Korisnici mogu putem aplikacije izračunati sami za sebe bodovanje po pojedinom EU natječaju i automatski dobivaju poziv konzultanta u vezi same prijave na natječaj.

Grad Zagreb i Obrtnička komora sufinancirali su izradu aplikacije, a za sve zagrebačke poduzetnike će biti potpuno besplatna godinu dana.

Zagrebački gradonačelnik rekao je da se radi o inovativnoj aplikaciji vrijednoj 700.000 kuna kojom se diže transparentnost rada Gradske uprave i koja će pomoći 35.000 zagrebačkih poduzetnika.

Predsjednik Obrtničke komore Mirza Šabić ustvrdio je da su ova dva projekta novi korak za svakog obrtnika, posebno za one tradicijske obrte, koji su u fazi da ih ljudi pomalo zaboravljaju. 

Preuzeto sa: http://www.poslovni.hr

 

TV emisija Iz srca Europe, 2.5.2018.

Emisiju možete vidjeti OVDJE!

Emisija je snimljena u Europskom parlamentu u Bruxellesu.

Gosti:

  • Marijana Petir, hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu.
  • Tanja Kovačević, direktorica KOTA PROJEKTA d.o.o. koja je osmislila aplikaciju “United Europe Subventions”. 

Urednik i voditelj: Alen Legović

Tema emisije: Aplikacija koja objedinjuje na jednom mjestu sve natječaje za povlačenje bespovratnih sredstava iz europskih ali i nacionalnih fondova svih članica Europske unije

 

Predstavljena aplikacija “Izi do potpora”

U Velikoj vijećnici Grada Petrinje održana je prezentacija aplikacije „IZI DO POTPORA“ i radionica „Kako do bespovratnih sredstava“ koju je održala Tanja Kovačević, direktorica KOTA PROJEKTA d.o.o. koji se prvenstveno bavi izradom i provedbom projekata financiranih iz EU fondova, financijskim i bankarskim savjetovanjem.

„IZI DO POTPORA“ je prva i jedina mobilna i web aplikacija u Republici Hrvatskoj za bespovratna sredstva i ostale programe sufinanciranja koja objedinjuje sve natječaje iz EU i nacionalnih fondova. Omogućuje svojim korisnicima odabir točno određenog natječaja u najavi te prati i šalje obavijesti isključivo za odabrani natječaj. Nudi mogućnost izračuna prihvatljivosti kao prijavitelja, prihvatljivih projektnih aktivnosti i prihvatljivost projekta.

Izvor: http://petrinja.hr/vijesti/predstavljena-aplikacija-izi-do-potpora

 

Predavanje na Ekonomskom fakultetu (24/04/2018)

U prepunoj kongresnoj dvorani ispunjenoj pozitivnim nabojem na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu u sklopu ciklusa “Uhvati me za riječ” u organizaciji debatnog kluba EFZG-a svoje predavanje održao je Davor Pavuna. Uz svestranog fizičara i izumitelja gostovala je i naša Tanja koja je sa okupljenima podijelila kako je uspjela u Hrvatskoj te im poručila da i oni daju šansu Hrvatskoj.

Spremno 50 milijuna kuna za inovativne poduzetnike, evo kako do njih

Autor: Tanja Kovačević

Europski patentni ured (EPO) objavio je svoje godišnje izvješće prema kojem je u 2016. godini priznat rekordan godišnji broj od 96.000 europskih patenata. To predstavlja porast od čak 40 posto u odnosu na prethodnu, 2015. godinu. Švicarska i dalje drži prvo mjestu u broju patentnih prijava na milijun stanovnika (892), a slijede ju Nizozemska (404), Švedska (360), Danska (334) i Finska (331).

Hrvatska nažalost ne slijedi ove pozitivne trendove – s 3,2 europske patentne prijave na milijun stanovnika zauzima tek 41. mjesto od 48 rangiranih zemalja.

Sličan nizak rang Hrvatska zauzima i prema drugim kriterijima – prema apsolutnom broju prijavljenih patenata u EPO-u u 2016. godini Hrvatska je na 26. mjestu od 28 zemalja članica EU-a, odnosno na 31. mjestu od 38 zemalja članica EPO-a. Ipak, donekle ohrabruje relativni porast broja prijava iz Hrvatske u odnosu na 2015. godinu (s 30 na 41 prijavu godišnje).

Na prvi pogled, čovjek bi zaključio kako u Hrvatskoj nema inovativnih ljudi. No, ja se nikako ne bih složila s tim zaključkom. Republika Hrvatska puna je mladih inovativnih ljudi, a da ne govorimo o uspješnim poslovnim ljudima koji već niz godina razvijaju svoje poslovanje i napredne tehnološke procese koje kasnije izlažu na sajmovima po cijelom svijetu.

Suradnja sa znanstvenicima

Naravno, problem u realizaciji neke inovacije, odnosno patentiranju nekog proizvoda u hrvatskoj je složeniji nego o većini drugih zemalja, tako da pretpostavljam da je upravo to utjecalo na navedene pokazatelje Hrvatske u odnosu na druge države.

Kako bi se državi koja ima itekako puno inovatora (koji mi se javljaju na dnevnoj bazi) omogućilo da to i dokumentirano prikaže, u najavi je natječaji za dodjelu bespovratnih sredstava iz fondova Europske unije.

 

Natječaj će se raspisati s ciljem jačanja kapaciteta malih i srednjih poduzeća (MSP-ova) za suradnju s visokoobrazovnim institucijama i istraživačkim organizacijama. Specifičan cilj je povećana inovativnost mikro, malih i srednjih poduzetnika.

Uskoro bespovratna sredstva za informatičku opremu, ne brzajte s kupnjom
ESIF zajam, ili kako ostvariti američki san u Hrvatskoj

Službeni naziv natječaja glasi ‘Inovacijski vaučeri’ a njegovo raspisivanje bilo je najavljeno za 30. ožujak ove godine. Za očekivati je kako će se natječaj vrlo brzo objaviti, s obzirom na postojeće odstupanje od indikativnog plana objave natječaja. Rezultati natječaja trebali bi biti poznati 30. srpnja.

Do 75.000 kuna za inovativne poduzetnike

Radi se o intenzitetu potpore koji je izuzetno visok, a kreće se od 75 do 85 posto prihvatljivih troškova projekta, dok se uobičajeni intenziteti potpore EU natječaja kreću od 30 do 45 posto.

Potpora po prijavitelju iznosi do 75.000 kuna, dok ukupna omotnica ovog natječaja iznosi 50 milijuna kuna.

Kako bi ispunio uvjete prihvatljivosti, prijavitelj mora biti pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća iz Uredbe 651/2014.

Prijavitelj mora dokazati da u trenutku prijave nije niti u jednoj situaciji isključenja, koje su definirane u točki 2.4 Uputa.

Što se sve potiče

Projektne aktivnosti ne smiju biti primijenjene u sljedećim sektorima: poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68), djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92), financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66), pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69), trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava te djelatnosti povezane s proizvodnjom, preradom i stavljanjem na tržište duhana i duhanskih proizvoda.

Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su aktivnosti namijenjene inovacijama koje rezultiraju novim proizvodima, uslugama ili procesima koje su novost u ponudi poduzeća i/ili novost na tržištu.

Ciljevi istaknuti u pozivu na dostavu projektnih prijedloga su pružanje stručne podrške od strane znanstveno-istraživačke organizacije (ZIO )u vidu ugovornog pružanja usluga MSP-ovima za troškove testiranja, ispitivanja, demonstracijskih aktivnosti, kao i stručnih tehničkih znanja.

 

Pomoć za realizaciju poduzetničkih ideja

Ovaj natječaj omogućuje poduzetnicima pomoć znanstveno-istraživačkih organizacija u realizacije poduzetničkih ideja kroz sljedeće prihvatljive aktivnosti: troškove testiranja, ispitivanja, demonstracijskih aktivnosti, kao i troškove pružanja stručnih tehničkih znanja u svrhu razvoja proizvoda, usluga i procesa na temelju ugovornog pružanja usluga.
Napominjem kako Indikativni popis troškova ne isključuje i druge kategorije kao što su mjerenja, dijagnostika, ispitivanja, testiranja, kalkulacije, analiza, demonstracijske aktivnosti, dizajniranje novih sustava, novih strukturnih rješenja, novih vrsta uređaja, materijala i metoda, razvoj softvera, hardvera, materijala, uređaja, komponenti sustava, prototipa u kontekstu razvoja ili uvođenja novog proizvoda, usluga ili procesa.

Uključeni su i izrada prijedloga za tehnički dizajn proizvoda, optimizacija procesa, metoda, parametara, korištenih materijala za poboljšanje učinkovitost ili smanjenje troškova, modeliranje, simuliranje procesa, akcija, operacija u kontekstu razvoja ili uvođenja novih proizvoda ili procesa i slično.

Drugim riječima, potpora ‘Inovacijski vaučeri’ omogućuju poduzetnicima da angažiraju neku znanstveno-istraživačku kako bi im pomogla da realiziraju tzv. tehničku stranu poduzetničke ideje koju sami nisu u stanju sami riješiti.

Svakom MSP-u do pet vaučera

Prijavitelj po predmetnom Pozivu može podnijeti više projektnih prijedloga, ali ne istovremeno. Po završetku postupka dodjele, nakon što mu je projektni prijedlog isključen ili je u odnosu na njega izdan vaučer, prijavitelj može podnijeti novi projektni prijedlog.

Prijavitelju je po projektnom prijedlogu dozvoljen samo jedan vaučer, a postupak plaćanja vaučera odvija se po načelu prvenstva. To načelo kaže da nakon završetka provedbe dodjele vaučera za prvu projektnu prijavu prijavitelj može podnijeti zahtjev za provedbu vaučera za sljedeći projektni prijedlog.

Prijavitelj neće imati mogućnost podnošenja nove projektne prijave dok je prvotna projektna prijava još uvijek u postupku dodjele, niti može naplatiti vaučer koji je odobren dok za prvotnu projektnu prijavu nije izvršeno plaćanje.

Prijavitelj može dobiti najviše pet vaučera izdanih u okviru Poziva, odnosno može dobiti potporu za pet projektnih prijedloga. No, ukupan iznos potpore male vrijednosti dodijeljen jedinstvenom poduzetniku mora biti u skladu s točkom 1.5. i 1.6.

Poduzetnicima je na raspolaganju i niz drugih natječaja na ovu temu koje možete pronaći na službenim stranicama ministarstava ili na www.izidopotpora.hr.

Izvor: https://prviplan.hr/analize-i-komentari/spremno-50-milijuna-kuna-za-inovativne-poduzetnike-evo-kako-do-njih/

 

Uskoro bespovratna sredstva za informatičku opremu, ne brzajte s kupnjom

Autor: Tanja Kovačević

Ono što je danas neophodno za poslovanje svakog poslovnog subjekta je naravno, softver i hardver koji mu omogućuje brže i lakše poslovanje. Uskoro se očekuje raspisivanje natječaja koji će malim i srednjim poduzetnicima omogućiti sufinanciranje informatičke opreme i softvera u visini od 65 do 85 posto investicije.

Natječaj će se raspisati u okviru programa za povećanje konkurentnosti MSP-ova, a službeni naziv natječaja upravo tako i glasi: Povećanje konkurentnosti i učinkovitosti MSP putem IKT-a faza II.

Visok intenzitet potpore

Radi se o intenzitetu potpore koji je izuzetno visok, a kreće se od 65 do čak 85 posto, dok se uobičajeni intenziteti potpore EU natječaja kreću od 30 do 45 posto. Faza II nam govori kako je identičan natječaj bio i prošle godine (Faza I), ali s još većim intenzitetom potpore od čak 90 posto.

Svaka država članica, naime, prilikom samog ulaska u EU koristi na početku tog programskog razdoblja najviše intenzitete potpore (postotak sufinanciranja investicije), dok su oni s godinama sve manji i manji. Čekanje na novi krug potpora u okviru istog programa u pravilu se, dakle, manje isplati.

Kako do bespovratnih sredstava za kupnju strojeva i izgradnju hale

Kako bih vam približila financijsku konstrukciju ovog natječaja, navest ću primjer financijske konstrukcije investicije u iznosu od milijun kuna te izvora sredstava. U tom primjeru iznos potpore iz EU fonda može biti najviše 850 tisuća kuna, ovisno o indeksu razvijenosti, dok vlastita sredstva moraju iznositi 150.000 kuna.

Rješavanje problema u poslovanju

Bitno je napomenuti kako ovaj oblik potpore nije alat koji poduzetnicima omogućuje samo nabavu informatičke opreme. Ako ćete napisati takvu projektnu prijavu, malo je izgledno da će ona biti odobrena.

Naime, kao i svaki, tako i ovaj EU natječaj možete iskoristiti ako rješavate neki problem u poslovanju. Čak je to i jedan od uvjeta u ovom natječaju: softversko unapređenje minimalno jednog poslovnog procesa kao što je strateško planiranje, upravljanje rizicima, upravljanje ljudskim potencijalima, financije i računovodstvo, upravljanje imovinom, logistika, marketing, nabava i prodaja.

Ako ste se odlučili za softversko unapređenje najmanje jednog od gore navedenih poslovnih procesa, prihvatljiva aktivnost je onda i nabava nove informatičke opreme u koju ćete isti i implementirati.

Dakle, “suhoparna” nabava prijenosnih računala i slično nije predmet sufinanciranja ovog natječaja.

Rezultati natječaja 30. studenog

Objava ovog natječaja očekuje se 30. lipnja, a objava rezultat najavljena je za 30. studeni ove godine. Preporučujem poduzetnicima stoga da sada ne ulaze u nabavu i financiranje nabave softvera i informatičke opreme iz redovnog poslovanja, ili još gore iz skupih komercijalnih kredita banaka. Ako procjenjuju da mogu zadovoljiti uvjete natječaja, uputnije je odmah početi pripremati za prijavu.

Prijaviti se mogu sva mala i srednja poduzeća koja žele poboljšati svoj rast i razvoj na domaćim i stranim tržištima.

Ukupna omotnica ovog programa, odnosno natječaja iznosi 52, 2 milijuna kuna.

Za mikro poduzetnike IKT vaučer

Za mikro poduzetnike koji imaju do deset zaposlenih, i koji ne zadovoljavaju uvjete najavljenog natječaja, predviđen je drugi instrument – IKT vaučer. Raspisivanje tog programa također je najavljeno za 30. lipanj ove godine.

Mikro poduzetnicima će se omogućiti da realiziraju svoje strateško planiranje, kao i upravljanje rizicima kroz aktivnosti koje uključuju uvođenje i primjenu softverskih unapređenja poslovanja putem web stranice, e-trgovine i slično.

Prema najavama natječaja za mikro poduzetnike, prihvatljive aktivnosti također uključuju softversko unapređenje jednog poslovnog procesa (strateško planiranje i / ili upravljanje rizicima), a najveći iznos dodijeljenih sredstava je 75.000 kuna. Intenzitet potpore je 85 posto, što znači da mikro poduzetnik ostatak projekta mora financirati vlastitim sredstvima.

Ukupni predviđeni iznos financijske omotnice je 15,2 milijuna kuna. Rezultati natječaja također će biti poznati 30. studenog 2018.

Izvor: https://prviplan.hr/analize-i-komentari/uskoro-bespovratna-sredstva-za-informaticku-opremu-ne-brzajte-s-kupnjom/

 

ESIF zajam, ili kako ostvariti američki san u Hrvatskoj

Autor: Tanja Kovačević

Imate ludu ideju, inovaciju za koju ste sigurni da će vas pretvoriti u uspješnog biznismena, ali nemate novac za početak. Znate otprilike koliko novca vam je potrebno, no ako idete tražiti skupe kredite komercijalnih banaka, jedini kredit koji ćete eventualno moći realizirati je onaj nenamjenski do najviše 30 tisuća eura.

A to za pokretanje biznisa i realizaciju poslovne ideje najčešće nije dovoljno. Osim toga, takav komercijalni kredit poduzetnicima početnicima vrlo vjerojatno prouzročuje visoko financijsko opterećenje i umanjuje izglede za uspjeh.

U Hrvatskoj, međutim, postoje krediti, odnosno zajmovi namijenjeni baš budućim poduzetnicima. Nedovoljno je poznato kako je moguće dobiti kredit i do 50 tisuća eura uz kamatnu stopu koja se kreće od 0,5- do 1,5 posto, uz maksimalan rok otplate 10 godina i poček od jedne godine.

Jedini uvjet za takav kredit – ESIF zajam kojeg odobrava Hrvatska agencija za malo gospodarstvo i investicije – je dobra ideja razrađena u poslovnom planu.

Prednosti ESIF zajma

Uglavnom, kako to već biva u Lijepoj našoj, uobičajena shema za startup svakog danas uspješnog poduzetnika jest da je biznis, realizaciju svoje poduzetničke ideje, vrlo vjerojatno započeo kreditom kao fizička osoba, a onda taj kapital posudio tvrtki koju je osnovao.

Problem je u tome što poslovne banke fizičkim osobama nude uglavnom nenamjenske kredite u visini do 30 tisuća eura, dok je svaki veći iznos kredita fizičkoj osobi namijenjen rješavanju stambenog pitanja.

 

Ako se pak budući poduzetnik odluči o svom trošku otvoriti neku tvrtku ili obrt i onda zatražiti kredit, još će teže realizirati bilo kakav kredit budući da novoosnovana tvrtka još ne ostvaruje ikakav promet, prihode ni dobit, odnosno nema potrebnu kreditnu sposobnost.

Kako do bespovratnih sredstava za kupnju strojeva i izgradnju hale

Imajući sve to u vidu, sigurna sam da se tijekom mojih 20 godina bavljenja financijama, nikada nije pojavio tako dobar program za poduzetnike početnike kao što je HAMAG-ov ESIF zajam. On, naime, omogućuje i fizičkim osobama da osiguraju financiranje budućeg poslovnog pothvata.

 

Kako do ESIF zajma

Programom je predviđeno da budući poduzetnik svoju poslovnu ideju pretoči u dobar poslovni plan, sam ili uz pomoć konzultanata, kojim će dokazati opravdanost investicije, kao i njezinu održivost.

Tek kada HAMAG-BICRO odobri zajam na temelju tako sastavljenog i obrazloženog poslovnog plana, budući poduzetnik dužan je osnovati tvrtku ili obrt. Procedura traje otprilike dva do tri mjeseca, ovisno o složenosti poduzetničke ideje te vremena koje je potrebno stručnjacima Agencije za evaluaciju poslovnog plana i donošenja odluke o financiranju.

Nakon pozitivnih odluka, sklapa se Ugovor o zajmu između Hamaga i novoosnovane tvrtke ili obrta. Sredstva se ne isplaćuju na račun fizičke osobe, već na žiro račun tvrtke ili obrta i s tog računa se plaćaju svi troškovi koji su navedeni u poslovnom planu (troškovi osnivanja tvrtke, plaće djelatnika, strojeva ili neke druge materijalne ili nematerijalna imovine).

Što ESIF financira

ESIF (Europski strukturni i investicijski fondovi) mali zajmovi namijenjeni su subjektima malog gospodarstva, a financiraju se iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj.
Osim izuzetno pozitivne činjenice da se ovaj zahtjev može zatražiti i prije nego što se osnuje tvrtka ili obrt, postoji još jedna pozitivna činjenica glede ovog programa. Radi se o direktnoj prijavi HAMAG-BICRO-u. Ako se, primjerice, kredit traži od HBOR-a, poduzetnik se prvo mora obratiti svojoj komercijalnoj banci i tek kada banka odobri zatraženi kredit prema HBOR-ovom programu, može krenuti s apliciranjem prema HBOR-u.

Cilj ESIF financijskog instrumenta je kreditiranje mikro, malih i srednjih subjekata malog gospodarstva uz povoljnije uvjete financiranja. Uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja, cilj je povećati dostupnost zajmova ovoj skupini poduzetnika.

Ovim financijskim instrumentom moguće je financirati j osnivanje obrta i trgovačkih društava, modernizaciju i proširenje postojećeg poslovanja, samozapošljavanje te zadržavanje postojećih i povećanje broja novih radnih mjesta.

Namjena ovog programa je ulaganje u dugotrajnu imovinu. Od materijalne imovine moguće je financirati osnivačka ulaganja, zemljište, građevinske objekte, opremu i uređaje.

Od nematerijalne imovine financira se razvoj proizvoda ili usluga, patenti, licence, koncesije, autorska prava, franšize. Također je dozvoljeno i ulaganje u obrtna sredstva u maksimalnom iznosu od 30 posto vrijednosti prihvatljivih troškova.

Napominjem da se ovim programom ne financira PDV.

Izvor: https://prviplan.hr/analize-i-komentari/esif-zajam-ili-kako-ostvariti-americki-san-u-hrvatskoj/

 

Kako do bespovratnih sredstava za kupnju strojeva i izgradnju hale

Autor: Tanja Kovačević

Za mikro, malog ili srednjeg poduzetnika koji želi kupiti strojeve ili izgraditi proizvodnu halu pravo je vrijeme da iskoristi fondove Europske unije i prijavi se na prošli mjesec objavljen natječaj “Izgradnja i opremanje proizvodnih kapaciteta MSP”.

Radi se o inačici natječaja kojeg smo čekali cijelu prošlu godinu i koji nudi dodjelu 45 posto bespovratnih sredstava za kupnju stroja ili gradnju hale. Podnošenje prijava bit će moguće od 3. travnja ove godine.

Kako se radi o vrlo atraktivnom programu sufinanciranja, očekuje se velika navala i svatko tko želi investirati u kupnju strojeva ili izgradnju hale i slično ne bi smio propustiti ovaj natječaj. Ne zna, naime, kada će ponovo biti objavljen sljedeći natječaj sličnog tipa. Postoje čak naznake kako ga u ovom obliku više uopće neće ni biti.

Tko prvi, njegova djevojka

Rok trajanja natječaja je 28. prosinac 2018. ili do iskorištenja sredstava. Kao što sam već spomenula, raspisivanje natječaja očekivalo se tijekom cijele prošle godine i za pretpostaviti je kako će biti zatvoren ubrzo nakon samog otvaranja. Dodjela bespovratnih sredstava iz EU fondova funkcionira, naime, po principu “tko prvi, njegova djevojka” pa je itekako bitno da svaki poduzetnik koji planira sufinanciranje putem natječaja bude među prvima koji će predati svoju projektnu prijavu.

Za pripremu ovog projekta, ili bilo kojeg drugog ovakve prirode, potrebno je najmanje mjesec dana. U nastavku ću na ‘živom’ primjeru pokušati približiti kako funkcioniraju prijave na ovaj i slične natječaje EU fondova.

Za natječaj “Izgradnja i opremanje proizvodnih kapaciteta MSP” nadležno je
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta. Detaljnije informacije o natječaju dostupne su na službenim stranicama strukturnifondovi.hr ili europski-fondovi.eu, a također se mogu pronaći i na aplikaciji izidopotpora.hr koja ovisno o sjedištu poduzeća ili obrta omogućuje besplatan izračun prihvatljivosti po ovom natječaju.

Kako čitati poziv natječaja

 

Što svaki poziv mora sadržavati, odnosno koje su bitne činjenice za moguće apliciranje na određeni poziv? Svaki natječaj mora imati devet parametara:

1. Rok trajanja poziva (kada je objavljen, do kada traje te od kada su moguće prijave): od 2. veljače 2018. do 28. prosinca 2018. ili do utroška sredstava.

2. Intenzitet potpore:
– regionalne potpore: 35 posto srednji poduzetnici i 45 posto mikro i mali poduzetnici
– potpore za savjetodavne usluge u korist MSP-ova: 50 posto
– potpore MSP-ovima za sudjelovanje na sajmovima: 50 posto
– potpore za usavršavanje: 60 posto srednji poduzetnici (70 posto ako se usavršavanje provodi za radnike s invaliditetom ili radnike u nepovoljnom položaju) i 70 posto mikro i mali poduzetnici
– potpore male vrijednosti: 50 posto.

3. Iznose potpore (minimalni i maksimalni): od 500.000 do 15 milijuna kuna.

4. Ukupna alokacija (koliko je ukupno sredstava za dodjelu temeljem predmetnog natječaja): 200.000.000 kuna.

5. Tko je objavio poziv / nadležno tijelo: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta.

6. Svrha: Jačanje regionalne konkurentnosti MSP-a kroz razvoj identificiranih strateških djelatnosti industrije. Poticanjem aktivnosti koje stvaraju dodatnu vrijednost i učinkovitim pozicioniranjem malog i srednjeg poduzetništva u globalnim lancima vrijednosti omogućit će se razvoj novih kompetencija, povećanje proizvodnje, povećanje izvoza i stvaranje novih radnih mjesta.

7. Specifični cilj: Poboljšani razvoj i rast malih i srednjih poduzetnika na domaćim i stranim tržištima.

8. Tko su prihvatljivi prijavitelji: mikro poduzetnici, mali i srednji poduzetnici.

9. Prihvatljive aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva su ulaganje u materijalnu i nematerijalnu imovinu, savjetodavne usluge koje pružaju vanjski konzultanti, sudjelovanje na sajmovima, usavršavanje, priprema Prijavnog obrasca, Investicijske studije s proračunom projekta, uvođenje grijanja i hlađenja, te promidžba i vidljivost.

 

Regionalne potpore

Regionalne potpore daju se za ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu. Pod ulaganjima u materijalnu imovinu podrazumijevaju se:

– priprema zemljišta, krčenje zemljišta, trošak gradnje, rekonstrukcije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele

– trošak održavanja i /ili preuređenja, modernizacije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele komunalni doprinos, cijene priključaka na vodovod i odvodnju i energetskih priključaka

– trošak energetskog certifikata i uporabne dozvole; nabava novih strojeva, opreme, alata, radnih vozila i strojeva te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ako ih u pogon stavlja dobavljač

– troškovi montaže opreme i strojeva ako su prikazani na istom računu s nabavljenom opremom te predstavljaju sastavni dio nabave opreme

– ulaganja u mjere energetske učinkovitosti koja su povezana sa svrhom projekta

– nabava mjernih uređaja povezanih s projektom; troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver) koji su izravno povezani sa svrhom projekta.

Ulaganje u nematerijalnu imovinu koja se mogu sufinancirati iz EU fondova su nabava patenata, autorskih prava, znanja ili drugih vrsta intelektualnog vlasništva te troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver), pod uvjetom da udovoljavaju čl. 7. Programa državnih potpora.

Uvjeti natječaja

Osim ispunjavanja standardnih uvjeta prijave na EU natječaj, najvažniji uvjet koji se mora ispuniti jest da poduzeće koje se prijavljuje mora poslovati najmanje godinu dana. Taj uvjet je standard za veliku većinu EU natječaja, izuzev onih za start up.

Ostali standardni uvjeti su da poduzeće ne smije biti blokirano, poslovati s gubitkom, biti u postupku povrata ranije dodijeljenih bespovratnih sredstava i slično.

Za prijavu na natječaj odlučujuća je i osnovna djelatnost poduzeća koja je klasificirana prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD). Podsjećamo, Državni zavod za statistiku je svako poduzeće prilikom osnivanja razvrstalo prema NKD-u.

Upravo je taj NKD presudan čimbenik glede prihvatljivosti prijavitelja u natječaju “Izgradnja i opremanje proizvodnih kapaciteta MSP”, budući da se mogu prijaviti samo poduzeća iz NKD grupa: C Prerađivačka industrija (djelatnosti u grupama 10-33) i J Informacije i komunikacije (djelatnosti u grupama 59-63).

Npr. ako se poduzetnik bavi rezanjem, oblikovanjem i obradom kamena te je prema Državnom zavodu za statistiku svrstan u NKD grupu 23.70, njegovo je poduzeće prihvatljiv prijavitelj na ovom natječaju budući da spada u grupu (10-33) C Prerađivačka industrija.

Što nakon prijave

Nakon što utvrdite da je vaše poduzeće prihvatljiv prijavitelj na raspisani natječaj, obratite ne konzultantu koji će odraditi tzv. bodovanje, odnosno izračunati prihvatljivost projekta na predmetni natječaj.

Budite spremni da dodjela bespovratnih sredstava uobičajeno traje najmanje godinu dana, iako je u Uputama za prijavitelje naveden rok za donošenje Odluke o financiranju 120 dana. Nažalost, iskustvo nas uči da u tom roku gotovo nije bila donesena niti jedna odluka.

Međutim, odmah nakon predaje projekte prijave na natječaj, poduzetnik može početi pokretati sve provedbene aktivnosti, npr. kupiti stroj. Kupnja se nikako ne smije obaviti prije predaje projektne prijave, ako se želi realizirati povlačenje sredstava iz EU fonda.

Nakon godine dana, kada projektna prijava bude odobrena, poduzetnik će moći zatražiti povrat uloženih sredstava po svim prihvatljivim aktivnostima koje je do tada odradio.

Izvor: https://prviplan.hr/analize-i-komentari/kako-do-bespovratnih-sredstava-za-kupnju-strojeva-i-izgradnju-hale/

 

EU fondovi nisu kvantna fizika

Autor: Tanja Kovačević

Znate li zašto ste čuli priče kako su drugi poduzetnici dobili sredstva iz EU fondova, a vi niste? Jeste li čuli onaj vic kad je Mujo mjesecima svaki dan molio Boga da dobije na lotu, a Bog mu je na kraju odgovorio: “Mujo, ‘ajde molim te uplati više taj listić!”.
Upravo to je razlog zbog kojeg niste dobili na lotu, odnosno bespovratna sredstva iz EU fondova. Morate ih pokušati zatražiti!

Znamo svi da je hrvatsko poduzetništvo samo po sebi izuzetno rizično i teško. Međutim isto tako znamo da gotovo niti jedan svjetski, a ne samo hrvatski poduzetnik nije ostvario uspjeh ako nije riskirao. Stoga, usudite se još jednom riskirati i pokušajte zatražiti bespovratna sredstva iz EU fondova jer ako ste opstali kao poduzetnik u Hrvatskoj, onda ste sigurno sposobni.

Kako funkcioniraju EU fondovi?

Odgovor na ovo pitanje leži u činjenici da svaki poduzetnik ima u vidu kako se niti jedan njegov projekt ne može financirati iz EU fondova u sto postotnom iznosu, već samo djelomično. Drugim riječima, obvezno je vlastito učešće u svakom projektu.

Također, itekako je važna činjenica kako dodjela bespovratnih sredstava iz EU fondova funkcionira po principu “metodologije nadoknade sredstava”. To znači da svaki poduzetnik prvo sam mora financirati investiciju, kupiti stroj npr., a tek nakon što prikupi svu dokumentaciju koja dokazuje kako je ta aktivnost zaista i odrađena (račun i izvadak sa žiro računa), može zatražiti od ministarstva nadoknadu tih sredstava.

 

Iako mnogi poduzetnici na ovaj uvjet financiranja gledaju kao na neku prepreku, on to zaista nije. Većina banaka, naime, kredite poduzetnicima odobrava bez većih problema ako pokažu pozitivnu odluku o financiranju projekta iz EU fondova. To se može pokazati od velike važnosti u natječajima koji su raspisani i na kojima se traži pismo namjere banke da će odobriti kredit prije predaje same projektne prijave.

Davanje pisma namjere niti za jednu banku ne bi trebalo predstavljati problem, budući da se uglavnom radi o neobvezujućem pismu namjere. Niti se poduzetnik obvezuje da će zaista uzeti bankovni kredit, niti se banka obvezuje da će poduzetniku odobriti kredit.

Dakle, straha nema, osim od onog da ni ne pokušate.

Šansa za mikro i male poduzetnike

Vjerujte mi, EU fondovi nisu samo za velike poduzetnike. I mikro i mali poduzetnik može povući bespovratna sredstva. Samo treba pronaći natječaj preko kojeg može dobiti sufinanciranje, obratiti se konzultantu za pisanje projektne prijave i onda čekati najmanje godinu dana. Nažalost, toliko otprilike traje donošenje odluka.

Ali opet, nećemo “poklonjenom konju gledati zube”. Naime, čovjek se mora pomučiti za ishođenje kredita u svojoj komercijalnoj banci. Mjesecima mora sakupljati dokumentaciju  te onda još godinama isti taj kredit u trostruko većem iznosu otplaćivati, tako da kompleksnost povlačenja bespovratnih sredstava iz EU fondova ne bih nazvala kvantnom fizikom, već upravo suprotno, čistom matematikom u kojoj 2+2 daje 5.

Kako sam i ja sama bila toliko nadobudna te ostavila direktorsku poziciju u banci te hrabro krenula u hrvatsko poduzetništvo i naravno, jedva preživjela svoju prvu poslovnu godinu, iz iskustva znam koliko je važno napraviti prvi korak. Znate kako se kaže: “Novac ne pada s neba”. Tako se i za ovaj novac moramo pomučiti da ga dobijemo. Nemojte da nam se drugi smiju.

 

Najviše novca iz EU fondova ide, naime, na istok – u zemlje Nove Europe gdje, izuzevši Sloveniju, Hrvatsku i Cipar, svaka država povlači između tri do pet puta više nego što uplaćuje. Poljska, koja je nesumnjivo lider u povlačenju sredstava iz EU fondova, samo je tijekom 2015. uplatila 3,7 milijardi, a povukla 13,4 milijarde eura, od čega 60 posto za regionalnu infrastrukturu.

Hrvatska je uvjerljivo najslabija među usporedivim zemljama. Lijepoj našoj odobreno je 10,6 milijardi eura bespovratnih sredstava, a povukli smo “kap u moru”! Što je najgore, članstvo u Europskoj uniji plaćamo, pa umjesto da od članstva profitiramo, gubimo novac. Godišnje uplaćujemo 357 milijuna eura, a povlačimo oko 605 milijuna, što znači da nam omjer nije ni 1:2.

Dakle, krenimo…

Kako do EU fondova?

Sistem funkcioniranja EU fondova može se podijeliti u nekoliko faza, od kojih je prva – pronalaženje odgovarajućeg natječaja – možda i najteža. Trenutno je raspisano oko 50 natječaja, svi su objavljeni na službenim stranicama, ali su teško pretraživi. Ako ne znate točno što tražite, velika je vjerojatnost da će vam promaknuti neki natječaji.

Drugi, i jednostavniji način jest da koristite aplikaciju izidopotpora na kojoj su navedeni ne samo sada otvoreni natječaji, nego i oni u najavi, koji će tek biti otvoreni.

Svaki natječaj ima sažetak u kojem je opisano o čemu se radi u natječaju, odnosno što se može financirati iz tog natječaja (namjena), koji su prihvatljivi prijavitelji, u kojem postotku se financira određeni projekt (intenzitet potpore), koji je minimalan i maksimalan iznos potpore i sl.

Kada pronađete odgovarajući natječaj, možete se javiti konzultantima ili se obratiti svojoj razvojnoj agenciji. Prijavu možete ispuniti i sami, ali uz veći rizik da projekt ne bude prihvaćen.

Konzultanti pisanje projektne prijave uglavnom naplaćuju avansno, dok naknadu za obavljen posao naplaćuju tek nakon što projekt bude prihvaćen za financiranje. Podsjećam, to je tek nakon godine dana, i to u visini od 0,5 do šest posto (tzv. postotak uspješnosti).

S pravim povlačenjem bespovratnih sredstava, isplatom i provedbom samog projekta, kreće se tek nakon zaprimljene pozitivne odluke o financiranju.

Izvor: https://prviplan.hr/analize-i-komentari/eu-fondovi-nisu-kvantna-fizika/

 

Svi podatci o poduzetničkim potporama na jednom mjestu

U poduzetničkom inkubatoru BIOS jučer je predstavljena aplikacija neobičnog englesko-hrvatskog naziva “Izi do potpora”, koju je osmislila Tanja Kovačević, konzultantica, inovatorica i direktorica tvrtke KOTA projekt.

– Posrijedi je prvi i jedini internetski dostupan konzultant u Hrvatskoj. Naš projekt je jedinstven jer je na jednom mjestu okupio sve natječaje za dobivanje potpora koji postoje u našoj zemlji. Namijenjen je ne samo poduzetnicima nego i svim ostalim poslovnim subjektima poput udruga, zadruga i obiteljskih poljoprvrednih gospodarstava, tijela regionalne i lokalne samouprave te sveučilišta. Svi mi imamo isti problem, svaki dan u uvjetima internetskog bespuća tražimo natječaje koji su objavljeni ili su u pripremi. Netko tko nije upućen u potragu za tim informacijama ispisivanjem riječi “eu fondovi” na tražilici Google biva zatrpan neselektivnim informacijama o konzultantskim tvrtkama. Poduzetnik koji dnevno mora raditi od 15 do 20 sati kako bi opstao teško se s tim nosi i to ne razumije, a ima pravo na poticajni novac. Hrvatskoj je odobreno 10,6 milijardi eura, a od tog nepovratnog novca povukli smo jako malo. Mislim da je prije svega problem što se ljudi ne snalaze. Naša aplikacija ne temelji se samo na fondovima Europske unije nego uključuje i nacionalne fondove namijenjene istoj svrsi, poticanju poduzetništva. Informacije o natječajima za taj novac, do sada rasute na mnogo različitih internetskih stranica raznih ministarstava, županija i gradova, sada se nalaze na jednom mjestu. Na aplikaciji “Izi do potpora” imate mogućnost pretraživanja i po mjestu ulaganja, po namjeni i po prihvatljivom prijavitelju – objasnila je Kovačević.

Nakon Zagreba i Vukovara aplikaciju je platio i Grad Osijek, omogućivši svim poslovnim subjektima u gradu da se koriste tom bazom podataka, koja sadržava podatke o 600 natječaja za potpore namijenjene poduzetnicima. Predstavljanju aplikacije nazočio je i gradonačelnik Ivan Vrkić. Istaknuo je kako je, osim izgradnje infrastrukture, kojom se jednog dana neće imati tko koristiti s obzirom na toliko iseljavanje, potrebno uložiti i u razvoj poduzeništva, jer će se gradu i njegovim građanima to ulaganje višestruko vratiti. D. Celing

Izvor: http://www.glas-slavonije.hr/356321/3/Svi-podatci-o-poduzetnickim-potporama-na-jednom-mjestu

 

Predstavljena aplikacija „IZI DO POTPORA“ by Tanja Kovačević

Aplikaciju je predstavila sama autorica objasnivši kako se inovativnost ove aplikacije ogleda u dvije ključne komponente:
1.) Sadrži bazu od preko 570 natječaja za povlačenje bespovratnih sredstava, subvencija, potpora, sufinanciranja i sličnih programa iz EU ALI I NACIONALNIH FONDOVA I TO ZA SVE POSLOVNE SUBJEKTE: d.o.o., j.d.o.o., obrti, d.d., udruge, zadruge, JL(P)S-ove, samostalne djelatnosti.
To nema niti jedna aplikacija u Republici Hrvatskoj (čak ni Strukturni fondovi kao službena stranica RH).
2.) “IZI DO POTPORA” by Tanja Kovačević prvi je i jedini online konzultant u RH koji svojim korisnicima omogućuje online izračun prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti, troškova te u konačnici samog projekta.
Tu mogućnost ne pruža niti jedna druga aplikacija u RH.
Aplikacija uključuje slijedeće:
– informiranje i pregledavanje svih EU i nacionalnih natječaja te natječaja privatnih donatora za dodjelu bespovratnih sredstava u Republici Hrvatskoj usmjerenih ka poduzetnicima (d.o.o., j.d.o.o., obrti, d.d.), udrugama, zadrugama, JL(P)S-ovima, samostalnim djelatnostima i fizičkim osobama
– informiranje i pregledavanje drugih oblika sufinanciranja, potpora, subvencija i ostalih programa financijske pomoći poduzetnicima (npr. HAMAG, HBOR i dr.) kao i drugim pravnim subjektima (udruge i sl.)
– informiranje i pregledavanje natječaja u najavi
– on-line izračun prihvatljivosti prijavitelja, aktivnosti, troškova, partnera i samog projekta
– on-line izračun bodova
– dostupnost aplikacije na mobilnim sustavima IOS i ANDROID te na web-u
– personalizirani pristup nakon izračuna bodova koji se dostavljaju konzultantima
– mogućnost praćenja odabranih natječaja
– mogućnost preuzimanja i ispisa projektne dokumentacije
– mogućnost ispisa sažetka natječaja
– filtriranje natječaja po statusu, vrsti potpore, lokaciji ulaganja
– mogućnost pretrage baze natječaja po ključnim riječima
– mogućnost pretraživanja aktualnih natječaja na e-savjetovanju
– dostupnost Zakona o poticanju ulaganja
– preko 570 natječaja uneseno
– personalizirana korisnička stranica za praćenje odabranih natječaja
– primanje obavijesti putem mobilne i web aplikacije (o natječajima koji se prate i dr.)
– dostupnost službe za korisnike
– mogućnost ugovaranja sastanaka s konzultantima
– radionice na temu IZI-ja i sufinanciranja poduzetnika

Izvor: https://www.osijek.hr/predstavljena-aplikacija-izi-do-potpora-by-tanja-kovacevic/

 

DNEVNIK, 16.02.2018. Osječka televizija.

(Intervju je u periodu 0:55- 4:35)
GRAD OSIJEK OMOGUĆIO JE BESPLATNO KORIŠTENJE APLIKACIJE “IZI DO POTPORA” ZA SVE POSLOVNE SUBJEKTE NA PODRUČJU GRADA OSIJEKA. VIDEO PRILOG MOŽETE POGLEDATI NA:
 
 

Besplatni savjeti Tanje Kovačević: Kako privući novac iz EU fondova

Kako je doći do značajnih financijskih sredstava EU i nacionalnih fondova za različite poduzetničke projekte.

 

U moru svih mogućih hrvatskih ideoloških, svjetonazorskih, političkih, društvenih ili povijesnih sukoba i sabotaža potpuno ispod radara prolaze neke informacije koje upućuju na neke drugačije, pozitivnije, a ponekad, možda i važnije teme.

Ulaskom u EU iz Hrvatske se počeo akceleracijski događati stampedo pretežito mlađih ljudi, umornih od svih domaćih apsurda i proturječja, a željnih jednostavnog života u radu i stvaranju.

U Hrvatskoj se zapravo nudi cijeli niz zanimljivih poslovnih prilika koje iz raznih razloga nisu dostupne široj javnosti ili barem onoj poduzetnički spremnoj. Ovaj razgovor objavljujemo jer nudi nešto novo. Ne radi se o nadi, nego o mogućnosti, o prilici koja je vrijedna pozornosti i pokušaja. Iz ovog sažetog izlaganja Tanje Kovačević, direktorice tvrtke Kota projekt d.o.o., možete dobiti početne informacije kako je moguće doći do značajnih financijskih sredstava EU i nacionalnih fondova za pokretanje posla.

‘Iako nam svi govore kako nam sredstva iz EU i nacionalnih fondova stoje na raspolaganju, to je na žalost jednom hrvatskom poduzetniku koji želi pronaći odgovarajući natječaj u bespuću mora informacija na internetu jako otežano. Na upis u tražilicu pojma „EU fondovi“ bespovratna sredstva dobijete odgovor o nizu linkova raznoraznih državnih tijela koja raspisuju natječaje kao i konzultantskih tvrtki koje bi trebali kontaktirati i dati im povjerenje.

Radi se o inovativnoj aplikaciji razvijenoj istovremeno na tri platforme (web, IOS i Android) koja objedinjuje sve EU i nacionalne natječaje na jednom mjestu te time rješava problem na državnoj razini budući su do sada svi natječaji bili objavljivani na stranicama tijela koja su ih i objavljivala čime je poduzetnicima bilo otežano istraživanje natječaja. Naime, bilo je potrebno pretražiti stotinjak različitih web stranica’, naglasila je Tanja Kovačević.

‘Aplikacija „IZI DO POTPORA“ osim što objedinjuje sve EU i nacionalne natječaje na jednom mjestu te obavještava svoje korisnike/pretplatnike o svakom novom natječaju na način da im dolaze notifikacije na mobitel za točno određeni natječaj koji je sam korisnik pratio dok je natječaj npr. bio u najavi. Ideja za ovim projektom javila mi se kao odgovor na potrebe tržišta na kojem vlada bezbroj informacija na različitim stranicama čime su naši poduzetnici izgubljeni u bespuću mnogobrojnih Internet stranica te vlada veliko neznanje i nepovjerenje u dodjelu bilo kakvih subvencija, potpora ili bilo koju vrstu sufinanciranja.

Dakle, ovom aplikacijom omogućujemo korisnicima lakši pristup informacijama, da upoznaju kako funkcioniraju EU i nacionalni fondovi te im vraćamo povjerenje i nadu u proširenje svog poslovanja uz pomoć EU i nacionalnih fondova’, istaknula je Tanja Kovačević.

‘Ukoliko želi aplicirati na određeni natječaj, aplikacija vas uvodi u daljnje faze kako bi bili sigurni da ste prihvatljiv prijavitelj, da je projekt prihvatljiv, odnosno razrada po fazama u raspisanom natječaju koje se razlikuju od natječaja do natječaja tzv. bodovanje. Ovim redom:

  • KONTROLNA LISTA ZA ZAPRIMANJE I REGISTRACIJU
  • KONTROLNA LISTA ZA ADMINISTRATIVNU PROVJERU
  • Treći dio bi trebao pomoći korisniku odrediti je li PRIHVATLJIV PRIJAVITELJ
  • Četvrti PRIHVATLJIVOST PRJEKTA I AKTIVNOSTI
  • PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA
  • OCJENJIVANJE KVALITETE
    a) vrijednost za novac
    b) održivost projekta
    c) provedbeni kapaciteti
    d) dizajn i zrelost projekta
    e) razina inovativnosti
    f) horizontalna pitanja

Grad Zagreb i Obrtnička komora Zagreb su prepoznali važnost ove aplikacije pa je ona besplatna za sve poduzetnike Grada Zagreba’ izjavila je Tanja Kovačević.

 

‘Prema podacima Državnog zavoda za statistiku na dan 31.12.2015. god. u Republici Hrvatskoj evidentirano je 263.877 aktivnih subjekata koji obavljaju gospodarsku djelatnost, dok ih je na dan 31.12.2016. godine evidentirano svega 221.463. Temeljem navedenog proizlazi smanjenje od 23% aktivnih subjekata koji obavljaju gospodarsku djelatnost u roku od godine dana. Taj podatak mene kao hrvatsku poduzetnicu zabrinjava.

Smatram kako bi svi poduzetnici, koji su „napustili poduzetničke vode“, imali puno veće šanse za opstanak da su imali saznanja i pravovremene informacije da npr. za kupnju stroja potrebnog za obavljanje svoje djelatnosti koji su platili 50.000 eura, mogu čak 30.000 eura mogu povući iz EU ili nacionalnih fondova’, istaknula je Tanja Kovačević.

‘Još sam uvijek nadobudna i smatram kako imamo šanse dignuti ovo naše posrnulo gospodarstvo Hrvatske i to na način da privučemo strane investicije s naglaskom na hrvatsku dijasporu.

Temeljem navedenog planiram kompletnu uslugu ulaska stranih investitora u suradnji s Uredom za dijasporu (trenutno u osnivanju), ponuditi mogućnost da u njihovo ime otvaramo njihove tvrtke u Republici Hrvatskoj, pronalazimo im projekte, potrebne nekretnine, natječaje iz EU i nacionalnih fondova iz kojih mogu sufinancirati svoje projekte čak do šezdeset posto vrijednosti investiranog kapitala. Sve to u suradnji s timom vrhunskih stručnjaka. Kako je rekao najpoznatiji američki predsjednik J.F.K. : „Ne pitaj što tvoja zemlja može učiniti za tebe, već što ti možeš učiniti za nju.’, zaključila je Tanja Kovačević.

Dodatne informacije potražite na web stranici: www.izidopotpora.hr

Izvor: http://www.maxportal.hr

 

Bisnodeova konferencija okupila je najbolje domaće poslovne subjekte

Bisnode, vodeći ponuđač poslovnih informacija na domaćem tržištu, okupio je u četvrtak, 8. lipnja u City plaza centru u Zagrebu predstavnike najuspješnijih domaćih tvrtki, nositelje Certifikata bonitetne izvrsnosti. Na prvoj AAA konferenciji sudjelovalo je više od 250 sudionika, a svoje priče o uspjehu podijelili su zanimljivi gosti, predstavnici i vlasnici tvrtki koje se zahvaljujući dugogodišnjem uspješnom poslovanju mogu pohvaliti kako spadaju u skupinu od 5% najboljih.

Konferenciju je otvorio Milan Dragić, novi generalni direktor Bisnode Southern Markets regije koji je okupljenima dao presjek cjelokupnog projekta certificiranja poslovnih subjekata i naglasio: “AAA je oznaka najviše bonitetne izvrsnosti i zato ovdje okupljamo dokazano najbolje predstavnike različitih djelatnosti.” Izvrsnost u poslovanju bilježi i Klinika Svjetlost, najveća oftalmološka klinika u regiji, a njen utemeljitelj i vlasnik prof.dr.sc. Nikica Gabrić okupljenima je dao odgovor na često pitanje – koja je razlika menadžera i lidera?

>>>Bisnode: Analiza utjecaja poslovnih liderki u zemljama središnje Europe

“Menadžeri su oni koji upravljaju, a lideri su oni koji vas vode u budućnost. Menadžerstvo se uči, a liderstvo se rađa, no i lideri moraju biti sposobni prepoznati i prevladati svoje slabosti”, rekao je prof. Gabrić te naglasio kako je strast najvažnije obilježje uspješnog vođe. Upravo je strast, ali ona prema slatkom zaslužna za to što je Martina Bračić napustila posao u državnoj službi. Sve je, kako kaže, počelo tortom od sira, a danas je vlasnica tvrtke Competo koja stoji iza prepoznatljivog brenda Torte i to.

U dinamičnim i izazovnim poslovnim uvjetima, postići i održati izvrsnost u poslovanju zahtjevan je proces. To zna i Đurđica Vorkapić koja već 17 godina vodi modnu marku Hippy Garden, a njen kreativni, inovatorski pristup zaslužan je za prepoznatljivost marke i u međunarodnim krugovima. “Sve što radim – radim srcem tako da i kreaciju doživljavam kroz ljubav jer drugi način rada i stvaranja tj. življenja i ne poznajem“ – pojasnila je Đurđica Vorkapić svoju filozofiju stvaranja. Ljubav prema svom poslu gaji i Giancarlo Zigante, poznat kao kralj tartufa čiju je priču ispričala Ester Žigon iz tvrtke Zigante tartufi.

Uz ljubav, jedan od ključnih elemenata uspješnog poslovanja krije se u poznavanju i praćenju trendova. Ozren Kronja, Business product marketing specialist iz Tele2 Hrvatska, glavnog partnera konferencije, okupljenima je dao uvid u najnovije trendove u native oglašavanje i crowdfounding, ali ih upoznao i sa mogućnostima u biznisu koje donose umjetna inteligencija i proširena stvarnost. Novost je predstavila i konzultantica Tanja Kovačević iz tvrtke Kota projekt čija je aplikacija Izi do potpora prvi i jedini online konzultant u Republici Hrvatskoj. Radi se o inovativnoj aplikaciji koja objedinjuje sve EU i nacionalne natječaje s ciljem pomoći svim poduzetnicima Republike Hrvatske u povlačenju bespovratnih sredstava. Aplikacija također nudi i mogućnost izračuna bodovanja po određenom natječaju. Besplatna je za sve poduzetnike Grada Zagreba. U današnjem je poslovanju na putu prema izvrsnosti on-line prisustvo nezamjenjivo, a kratki presjek prednosti digitalnog marketinga dala je Natalija Parlov Una, direktorica specijalizirane PR i marketinške agencije Parlov Digital Intelligence koja ima više od 20 godina iskustva u području oblikovanja persuazivne marketinške komunikacije.

>>>Bisnode u šopingu po Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji

Konferenciju je podržalo i Veleposlanstvo kraljevine Švedske. Kako je Certifikat međunarodno priznata oznaka izvrsnosti koja osigurava konkurentnost na tržištu Europske unije i garancija je izvrsnosti u poslovanju, zamjenik šefa misije g. Dario Jović iz Veleposlanstva, dao je zanimljivi presjek života i poslovanja na sjeveru.

Zahvaljujući Bisnode Speed Networkingu organiziranom za sve sudionike, konferencija je, uz razmjenu iskustva bila i izvrsna prilika za upoznavanje poželjnih poslovnih partnera. Konferenciju su prepoznali i podržali partneri – Tele 2, Volvo, Duplico, Hrvatska pošta, Logobox i ToVeDo.

Bisnode još od 2011. nagrađuje vodeće domaće poslovne subjekte te dodjeljuje Certifikat bonitetne izvrsnosti, a pravo na to priznanje ima svega 5% hrvatskih poduzeća. Osnovni cilj projekta certificiranja vodećih poslovnih subjekata je unapređenje kvalitete poslovanja u Hrvatskoj isticanjem onih poslovnih subjekata koji su svojim dugogodišnjim poslovanjem zaslužili biti ocjenjeni kao izvrsni. U znak zahvale za njihov dopinos domaćem gospodarstvu i nagradu za izvrsnost u poslovanju Bisnode je organizirao prvu AAA konferenciju u Hrvatskoj i okupio najbolje.

Tvrtka Bisnode vodeći je europski ponuđač poslovnih informacija i analitičkih rješenja. Pomažemo tvrtkama u pronalasku novih klijenata te procesu stvaranja i upravljanja odnosa s postojećima, a koncept tzv. pametnih podataka – Smart Data omogućava našim klijentima donošenje mudrih odluka. Tvrtka Bisnode je najveći partner tvrtke Dun&Bradstreet te svojim klijentima omogućavamo informacije o više od 250 milijuna tvrtki iz 220 zemalja svijeta. Zapošljavamo 2400 ljudi u 18 zemalja, a sjedište nam je u glavnom gradu Švedske, Stockholmu

Izvor: https://lider.media/aktualno/bisnodeova-konferencija-okupila-je-najbolje-domace-poslovne-subjekte/

 

Vijesti Radija Kaj, 18.05.2017.

O IZI-ju slušajte na linku http://www.kaj.hr/kajjeaktualno/ pod aktualnostima od četvrtka.